Friday 16 March 2018

نظام التداول إيروقويز


معهد التنمية هودينوسوني.


تمثل مصالح هك في تطوير الأراضي داخل مناطق ولاية هودينوسوني.


هودينوسوني لجنة التوثيق.


الصوت الرسمي ل هك بشأن قضايا وثائق عبور الحدود.


لجنة الحياة البرية والموئل هودينوسوني.


لجنة الحياة البرية والموئل هودينوسوني.


تكليف مع إدارة الموارد الحياة البرية.


هودينوسوني لجنة الإعادة إلى الوطن.


هودينوسوني لجنة الإعادة إلى الوطن.


تكليف باسترجاع الأشياء المقدسة لأمم الكونفدرالية وإعادة توزيعها على فرادى الدول.


مجلس الإشراف المشترك.


مجلس الإشراف المشترك.


مسؤولية ضمان التعاون واستمرار نجاح خطط الإدارة البيئية لوادي التل الأحمر.


هودينوسوني كونفيديراسي.


مرحبا بكم في الموقع الرسمي للكونفدرالية هودينوسوني. من خلال أجيال من محاولة استيعاب أمم الكونفدرالية هودينوسوني قد عقدت بسرعة لثقافاتهم وتقاليدهم.


الأخبار و الأحداث.


هك التقرير المالي - طبعة خاصة.


يسر مجلس حكام الكونفدرالية هودينوسوني (هك) أن يعلن أن مراجعة 2018-2018 لمعهد التنمية هودينوسوني (هدي) الذي تضطلع به كمغ هو التدقيق النظيف الذي يعكس مركزها المالي، كما في 31 مارس 2018.


إيروقويز - الاقتصاد.


الكفاف والأنشطة التجارية. تقليديا، كان إيروقويز المزارعين والصيادين الذين مارسوا شكل القطع والحرق من البستنة. وبالإضافة إلى ذلك، قاموا بالصيد وجمع التوت والنباتات والجذور. قبل وصول الأوروبيين كانت الأسلحة الأولية الأقواس والسهام، محاور الحجر والسكاكين، و بلوغونز. ومع ذلك، بحلول أواخر القرن السابع عشر السلع التجارية الأوروبية قد حلت تماما تقريبا الأسلحة التقليدية والأدوات. وكانت المحاصيل الرئيسية هي الذرة والفاصوليا والاسكواش التي كانت، بالإضافة إلى ذلك، بارزة في الأنشطة الاحتفالية. وفي السنوات الجيدة تم تجفيف المحاصيل الفائضة وتخزينها لاستخدامها في المستقبل. بعد الحصاد من المحاصيل في أواخر الصيف، شملت الجولة الموسمية الصيد التي استمرت حتى الانقلاب الشتوي، في وقت مبكر الربيع الصيد وصيد حمام الركاب، ثم الربيع والصيف المقاصة وزراعة الحقول. وقد تم التخلي عن الزراعة إلى حد كبير من قبل إيروكويز، على الرغم من أن الدورة السنوية من المهرجانات والاحتفالات المرتبطة بالزراعة والحصاد، والأنشطة الاقتصادية التقليدية الأخرى لا تزال قائمة. في 1980s معظم إيروقويز الذين يعملون يعملون من التحفظات لأن الفرص الاقتصادية محدودة جدا عليها. بعض الرجال، على سبيل المثال، يعملون في البناء الصلب عالية، التي كانت مصدرا هاما من فرص العمل ل إيروقويز منذ أواخر القرن التاسع عشر.


الفنون الصناعية. عرف إيروقويز كيفية ثني وتشكيل الخشب عندما الأخضر أو ​​بعد تبخير. وقد تم تصنيع إطارات المنزل، وإطارات الحزم، وأحذية الثلج، والزلاجات، وحافات السلة، والعصي لاكروس، وغيرها من المنتجات الخشبية باستخدام هذه التقنيات. وكان الحبل مصنوع من النباح الداخلي من الحشائش، خشب الزيزفون، والدردار الزلقة، وأشرطة الأعباء وعلاقات الأسرى مصنوعة من ألياف مضفر من نبات القراص، حليب القمح، والقنب. أنابيب من الطين أطلقت كانت من بين أنواع كثيرة من البنود المصنعة من قبل إيروقويز. وهي معروفة لصنع الرماد والسلال القيقب جبيرة، على الرغم من أن هذه الحرفة قد تكون من أصل أوروبي.


التجارة. قبل فترة طويلة من الاتصال الأوروبي إيروقويز، كما ذكر أعلاه، كانت تشارك في شبكة تجارية معقدة مع مجموعات محلية أخرى. وكانت الأنابيب الطينية عنصرا تجاريا هاما وصل إلى مجموعات محلية أخرى على امتداد الساحل الشرقي لأمريكا الشمالية. وقد فسر البعض السلوك العدواني الذي عرضه إيروقويز تجاه جيرانهم خلال فترة تجارة الفراء نتيجة لهدفهم المتمثل في حماية وتوسيع دورهم الوسيط. وقد أشار آخرون إلى أن السلوك يتعلق بندرة الفراء في أراضيهم وما ينتج عنها من صعوبة في الحصول على السلع التجارية الأوروبية. وفقا لهذه النظرية، فإن إيروكويز حارب في المقام الأول للحصول على السلع التجارية من جيرانهم الذين كانوا على اتصال أوثق مع الأوروبيين. بعد مركز أنشطة تجارة الفراء انتقلت أبعد الغرب، واصلت إيروقويز للعب دورا هاما كما فوياجيورس والصائدين.


تقسيم العمل. تقليديا، يصطاد الرجال ويصطادون، وبناء المنازل، وإزالة حقول للزراعة، وكانت مسؤولة عن التجارة والحرب. وبالإضافة إلى ذلك، كان للرجل أدوار أكثر وضوحا في السياسات القبلية والكونفدرالية. فالزراعة هي من مسؤولية المرأة التي تشمل أعمالها أيضا جمع الأغذية البرية وتربية الأطفال وإعداد الطعام وصنع الملابس والسلال وغيرها من الأواني.


حيازة الأراضي. كانت ماتريليناجيس وحدة عقد الملكية في المجتمع الإيروكوياني التقليدي.


شمعدان الرسم البياني أنماط الفوركس.


جيوكو دي التداول عبر الإنترنت.


نظام التداول إيروقويز.


كان الأمريكيون الأصليون أول الناس الذين يعيشون في شمال التجارة. تعلم المزيد عن قبيلة إيروقوا. كان الهنود إيروقويز، وتسمى أيضا إيروقويز الكونفدرالية أو تجارة إيروقويز الدوري، في الواقع مجموعة من القبائل الأصغر يسمى أيضا الأمم. كان هناك إيروقويز خمس دول: في الصورة، توسكارورا، الدولة السادسة، انضم إيروقويز إيروقويز. تأسست رابطة إيروقويز للحفاظ على السلام بين أعضاء إيروقويز. عملت كل دولة من تلقاء نفسها، وكان إيروكويز الثقافات والتقاليد المختلفة. عاش إيروقويز أصلا في نيويورك الحالية، ولكن في مرحلة ما، كان لديهم أجزاء تجارية من شمال شرق الولايات المتحدة وشرق كندا. لأنهم اختاروا جنبا إلى جنب مع البريطانيين في الثورة الأمريكية، اضطر حوالي نصف إيروقويز إلى إيروقويز إلى جنوب أونتاريو في معظم الأماكن من أحفادهم النظام اليوم. كان إيروكويز نظام الأم، مما يعني أن الملكية تم تمريرها من الأم إلى الابنة. على الرغم من أن إيروقويز عاش معظمهم من المحاصيل نمت النساء، بما في ذلك الذرة والفاصوليا والاسكواش، كما اصطاد الرجال إيروقوا الحيوانات مثل الغزلان والأيائل والأسماك النظام. على الرغم من أنهم كانوا قبيلة شرسة جدا، و إيروقويز تداول إيروكوا الكثير مع جيرانهم من قبل وقت التداول جاء المستوطنين الأولى. وكان المستوطنون الأولون الفرنسيون الذين بدأوا في إقامة تجارة فراء في المنطقة. أعطى إيروقويز فراء المستوطنين وفي المقابل، وفرت لهم الفرنسية البنادق والصلب وغيرها من المواد. كان لدى حكومة إيروكويز نظام معقد من الضوابط والتوازنات التي أثرت على دستور أميركا الخاص. كما كان لمجلس إيروكويز مجلس يشبه كونغرس الولايات المتحدة، الذي يتألف من عدد معين من الذكور نظام التداول من كل أمة، الذين تم اختيارهم من قبل نساء الأمة. وكانت النساء في دول إيروقويز في نظام القرارات الزراعية والممتلكات، ولكن رؤساء القبائل، الذين كانوا مسؤولين عن الجيش والمفاوضات، يجب أن يكون ذكرا. التداول بنيت وعاشت في التداول، والتي كانت مصنوعة من الخشب، ويمكن في نهاية المطاف يجري حوالي مائة قدم! عشيرة النظام، عادة ستين أو نحو ذلك الناس، عاش في كل لونغوس. الرجال يرتدون المرقعة والنساء يرتدون التنانير والسترات. كان الرجال والنساء يرتدون الأخفاف والأثواب الثقيلة في فصل الشتاء. العديد من الرجال إيروقويز سوف يحلق رؤوسهم تماما باستثناء خط أسفل المركز. وجاءت هذه تصفيفة الشعر ليتم استدعاؤها "موهوك". و إيروقويز تستخدم في الغالب الناي وطبل في موسيقاهم. عادة، فإنها سوف تملأ براميلهم بالماء لإعطاء أغانيهم لمسة فريدة من نوعها. كانت إيروقويز مشهورة بتجارتها وقناعها، الذي يعتبرونه فن مقدس. كما أصبحوا مشهورين كمخترعين إيروكوا. كان لاكروس يعتبر اختبارا للقوة والقدرة على التحمل، و إيروقويز استخدامه لمختلف التجارة، بدءا من مجرد الترفيه للاحتفال المهرجانات الدينية. الأمريكان الأصليين الغونكوين أباتشي شيروكي شايان إيروقويز نافاجو أوهلون بوبلو سيمينول سيوكس الدراسات الاجتماعية الفيديو الدراسات الاجتماعية الفهرس الرئيسي. إيروقويز الأمة كتب على إيروقويز وصلات لمواقع أخرى على إيروقويز. نظام مجموعة من الناس إيروقويز. و إيروكويز نمت الذرة والفول والاسكواش. إيروقويز المتداولة مع المستوطنين للبنادق، مثل بندقية هو مبين في الصورة أعلاه. رؤساء إيروقويز، المسؤول عن النظام العسكري والتفاوض، يمكن فقط الرجال إيروقوا. كان الرجال إيروقويز تسريحات الشعر المختلفة. العديد من النظام المفضل "موهوق". النظام، و إيروقويز شغل الطبول مع الماء، وإعطائها صوت مثيرة للاهتمام. كتب على إيروقويز. روابط لمواقع أخرى على إيروقويز.


5 الأفكار على & لدكو؛ إيروقويز نظام التداول و رديقو؛


الانحراف هو سلوك فردي أو تنظيمي ينتهك المعايير الاجتماعية ويرافقه عادة ردود فعل سلبية من الآخرين.


في اختبارات موحدة مثل ساتس، هناك دائما مقال شاقة، والتي يتم تقييمها لدرجة وإرسالها إلى الآخرين.


في فيلم سوبر مي مي وثائقي من قبل مورغان سبورلوك، وقال انه يدرس المشكلة المتزايدة من الأمريكيين الذين يعانون من زيادة الوزن والسمنة.


وقالت انها تقضي أسنانها في سنارل خاضعة، محاولة فاشلة في الابتسام.


تاريخ العبيد السود: كونه عنوان حنون لأطفال بريطانيا العظمى، من جميع الرتب والطوائف.


1D. قبائل إيروقويز.


بدأ ماساشوسيتس موهوك تريل كممر للأمريكيين الأصليين يستخدم في التجارة والصيد، والدعوة الاجتماعية من قبل خمس قبائل، بما في ذلك بوكومتوك والموهوك.


سكان إيروقويز يسكنون مناطق أونتاريو ومرتفع ولاية نيويورك لأكثر من 4000 سنة.


من الناحية الفنية، "إيروقويز" يشير إلى لغة بدلا من قبيلة معينة. في الواقع، كان إيروقويز تتألف من خمس قبائل قبل الاستعمار الأوروبي. مجتمعهم بمثابة مثال بارز على التنظيم السياسي والعسكري، ونمط الحياة المعقدة، ودور مرتفع للمرأة.


عمل رئيس موهوق الهندي جوزيف برانت كمتحدث باسم شعبه، وهو مبشر مسيحي للكنيسة الأنجليكانية، وضابط عسكري بريطاني خلال الحرب الثورية.


الحوكمة والحرب.


حتى 1500s، والقبائل الخمسة من إيروقويز كرست الكثير من الطاقة نحو القتال وقتل بعضهم البعض. وفقا للتقاليد الشفوية، كان في هذا الوقت تقريبا أنهم جاءوا إلى حواسهم واتحدوا في كونفدرالية قوية.


وقد وضعت القبائل الخمس نظاما سياسيا متقدما. وشمل ذلك مجلسا انتخابيا (مجلسين)، مثل البرلمان البريطاني والكونجرس الأمريكي الحديث. التقى الممثلون، أو ساشيمز، من قبائل سينيكا و موهوك في منزل واحد و اجتمع كل من أونيدا و كايوغا في الآخر. وكسر أوندونداغا ساشمز العلاقات وكان لديه سلطة استخدام حق النقض ضد القرارات التي اتخذها الآخرون. كان هناك دستور غير مكتوب وصف هذه الإجراءات على الأقل في وقت مبكر من عام 1590. وكان هذا الترتيب السياسي المعقد غير معروف في أوروبا في ذلك الوقت.


وقد انتشرت الجذور من شجرة السلام العظيم، واحدة إلى الشمال، واحدة من الشرق، واحدة إلى الجنوب وواحدة إلى الغرب. اسم هذه الجذور هي جذور الأبيض العظيم و طبيعتها هي السلام و القوة.


تربة الأرض من طرف واحد من الأرض إلى الأخرى هي ملك للشعب الذي يسكنها. عن طريق الحق في اكتساب أونغويهونوه (الكائنات الأصلية) هم أصحاب التربة التي تملكها وتحتل ولا شيء آخر قد عقدها. وقد عقد نفس القانون من أقدم العصور. لقد جعلنا الخالق العظيم من دم واحد والتربة نفسها التي صنعها لنا، وألسنة مختلفة فقط تشكل دولا مختلفة أسس أسس الصيد المختلفة والأقاليم وجعل خطوط الحدود بينهما.


وكلما غزت أمة أجنبية أو قبلت إرادتها الخاصة السلام العظيم، قد يستمر نظام الحكم الداخلي الخاص بها، ولكن عليها أن توقف جميع الحروب ضد الدول الأخرى.


النساء من كل عشيرة من الأمم الخمس يكون لها مجلس النار حرق من أي وقت مضى في استعداد لمجلس من العشيرة. وفي رأيهم أنه يبدو ضروريا لمصلحة الشعب أن يعقدوا مجلسا، وستعرض قراراتهم وتوصياتهم على مجلس اللوردات من قبل رئيس الحرب للنظر فيها.


على الرغم من أن القبائل بدأت العمل معا، فإنها بالتأكيد لم تنبذ الحرب. قاتلوا واستولوا على قبائل محلية أخرى وكذلك موجة بعد موجة من المهاجرين الأوروبيين الذين قدموا أنفسهم. وقاتلوا المستوطنين الفرنسيين والبريطانيين الأوائل. وخلال الحرب الفرنسية والهندية ظلوا محايدين رسميا، ولكنهم سينضمون إلى أي من الجانبين لاستغلال ميزة. كذب كلا الجانبين دعم إيروقويز خلال الثورة. ونتيجة لذلك، كان هناك انقسام في الكونفدرالية للمرة الأولى منذ أكثر من 200 سنة. إيروكويز خاض إيروقويز مرة أخرى.


جمعية إيروقوا.


قبائل إيروقوي، والمعروف أيضا باسم هودينوسواني، معروفة لأشياء كثيرة. ولكن من المعروف أنها أفضل ل لونغوسس. كل منزل من منزله هو موطن لكثير من أفراد عائلة هودينوسواني.


كان لونغوس مركز حياة إيروقويز. اكتشف علماء الآثار بقايا لونغوس التي تمتد أكثر من طول ملعب لكرة القدم.


وكانت الزراعة المصدر الرئيسي للغذاء. في المجتمع إيروقويز، عقدت النساء دورا خاصا. يعتقد أن تكون مرتبطة بقوة الأرض لخلق الحياة، وتحدد النساء كيف سيتم توزيع المواد الغذائية و [مدش]؛ قوة كبيرة في مجتمع زراعي.


وكانت المرأة مسؤولة أيضا عن اختيار الساشيم للكونفدرالية. كان المجتمع إيروقويز الأم. عندما ظهر الزواج، انتقلت الأسرة إلى لونغوس من الأم، وتم تتبع نسب الأسرة من لها.


وقد ثبت أن مجتمع إيروقويز هو التهديد العسكري الأكثر استمرارا الذي سيواجهه المستوطنون الأوروبيون. وعلى الرغم من أن الغزو والمعاهدة أجبرتهما على التخلي عن جزء كبير من أراضيهما، إلا أن إرثهما ما زال قائما. بعض المؤرخين حتى تنسب بعض جوانب هيكل دستورنا إلى أفكار إيروقويز. في الواقع، واحد من أعظم المعجبين أميركا من إيروقويز لم يكن سوى بنجامين فرانكلين.


هذه الصفحة يعطي مقدمة إلى وجهة نظر إيروقويز التقليدية في العالم. ابحث عن الروابط إلى الدستور إيروقويز، والتقاليد الشفوية والمعلومات حول الأدب من الدول إيروقويز الفردية.


الموقع الرسمي لأمة أونيدا التي تطلق على نفسها "فخور والتقدمي". قضاء بعض الوقت هنا وعليك أن تفهم لماذا هم فخورون جدا لتراثهم.


تم إنشاء أحزمة وامبوم بشكل جميل في كثير من الأحيان لتسجيل اتفاقات هامة. حزام هياواثا ذكرى اتحاد الدول المستقلة تحت إيروقويز الكونفدرالية. يتم تصويرها والعديد من الآخرين هنا، مع وصلات مشروحة لمزيد من المعلومات.


يسعى شعب هودينوسوني الحديث إلى تعزيز السلام داخل مجتمعهم ومع العالم من حولهم. هذا الموقع، "السلام 4 سلحفاة الجزيرة"، يناقش تاريخ وثقافة الشعب هودينوسوني. أما المجموعات الست التي تشكل المنظمة الكبيرة فتعطى كل منها رابطها الخاص، مع استكمال تاريخ تلك القبيلة. وصلات أخرى تؤدي إلى فحوصات متعمقة لتراث هودينوسوني. وتشمل الموضوعات الحساسية الثقافية، الملابس هودينوسوني، و لونغوسس.


طباعة صفحة واحدة وإنشاء الخاصة بك إيروقويز ورقة دمية.


إذا كنت ترغب في المحتوى لدينا، يرجى مشاركتها على وسائل الاعلام الاجتماعية!


حقوق الطبع والنشر ونسخ؛ 2008-2017 أوشيستوري، التي تملكها جمعية قاعة الاستقلال في فيلادلفيا، التي تأسست عام 1942.


هذا العمل من قبل جمعية قاعة الاستقلال مرخصة بموجب رخصة المشاع الإبداعي النسبية 4.0 الدولية.


الايروكوا.


إيثنيمز: خمس دول، جامعة إيروقويز، ست دول.


اتجاه.


هوية. كانت عصبة إيروقويز أصلا كونفدرالية من خمسة قبائل هندية من أمريكا الشمالية: موهوك، أونيدا، أونونداغا، كايوغا، وسينيكا. انضمت قبيلة سادسة، توسكارورا، إلى الجامعة عام 1722 بعد أن هاجرت شمالا من منطقة نهر رونوك ردا على الأعمال العدائية مع المستعمرين البيض. في الثمانينيات، عاش أعضاء قبائل إيروقويان الستة في كيبيك وأونتاريو وكندا ونيويورك وبنسلفانيا وسكنسن وأوكلاهوما في الولايات المتحدة.


موقعك. عشية الاتصال الأوروبي امتدت أراضي إيروقويز من بحيرة شامبلين وبحيرة جورج غربا إلى نهر جينيسي وبحيرة أونتاريو ومن نهر سانت لورانس جنوب نهر سوسكيهانا. وضمن هذه الحدود احتلت كل قبيلة من القبائل الخمس الأصلية قطاعا مستقلا من الشمال إلى الجنوب من الأراضي؛ من الشرق إلى الغرب، كانوا موهوك، أونيدا، أونونداغا، كايوغا، وسينيكا. وكانت المنطقة في المقام الأول من البحيرات والتلال التي تشريحها العديد من الأنهار. هيمنت الغابات النفضية من البتولا والزان والقيقب والدردار في المنطقة، مما يفسح المجال للتنوب والغابات التنوب في الشمال وفي المرتفعات العليا من جبال أديرونداك. وفي أوقات السكان الأصليين كانت الأسماك والأنواع الحيوانية متنوعة وفيرة.


الديموغرافيا. في عام 1600 ويقدر أن عدد سكان الأمم الخمس كان حوالي خمسمائة وخمسة وخمسين من توسكارورا حوالي خمسة آلاف. وبحلول عام 1904 بلغ عدد القبائل الستة إيروقوا ستة عشر ألفا على الأقل، لا تشمل عدة آلاف من الأشخاص من الدم المختلط. في الثمانينيات يقدر عدد سكان القبائل الست بأكثر من عشرين ألفا.


الانتماء اللغوي. وتصنف لغات القبائل الست في فرع إيروقويان الشمالية من عائلة اللغة إيروقويان. لغات كل القبائل الست لا تزال تحدث.


التاريخ والعلاقات الثقافية.


تم تنظيم الكونفدرالية الإيروكويانية في وقت ما بين 1400 و 1600 لغرض الحفاظ على العلاقات السلمية بين القبائل المكونة الخمسة. وعقب علاقات الاتصال الأوروبية داخل الكونفدرالية كانت متوترة في بعض الأحيان حيث سعت كل قبيلة من القبائل الخمس إلى توسيع مصالحها الخاصة والحفاظ عليها في تجارة الفراء النامية. غير أن تجارة الفراء في معظمها ساعدت على تعزيز الكونفدرالية لأن المصالح القبلية كثيرا ما تكمل بعضها البعض وكلها مكتسبة من العمل بالتنسيق. كانت العصبة ماهرة في لعب المصالح الفرنسية والانكليزية ضد بعضها البعض لصالحها، وبالتالي كان قادرا على لعب دورا رئيسيا في الأحداث الاقتصادية والسياسية في شمال شرق أمريكا الشمالية خلال القرنين السابع عشر والثامن عشر. وقد حافظت إيروقويز بقوة على دورها في تجارة الفراء ووجدت نتيجة لذلك بشكل دوري في حرب مع جيرانها، مثل هورون وبيتون والمحايد من الغرب وسوسكيهانوك إلى الجنوب. وقد تم الكثير من القتال من قبل سينيكا، أقوى من القبائل إيروقويان.


من 1667 إلى 1680s أقامت إيروقويز علاقات ودية مع الفرنسيين، وخلال هذه الفترة أنشئت البعثات اليسوعية بين كل من القبائل الخمسة. إلا أن العدوان والتوسع في إيروقويز جلبهم في نهاية المطاف إلى صراع مع الفرنسيين، وفي الوقت نفسه، إلى تحالف أوثق مع اللغة الإنجليزية. في 1687، 1693، و 1696 البعثات العسكرية الفرنسية داهمت وأحرقت القرى إيروقويز والحقول. خلال حرب الملكة آن (1702-1713) اعترف إيروقويز المتحالفة مع اللغة الإنجليزية وفي نهاية الحرب بأنهم مواطنون بريطانيون، على الرغم من أنهم واصلوا المحافظة على دورهم الوسيط وتوسيع نطاقه بين التجار الإنجليز في فورت أورانج (ألباني) والمجموعات الأصلية أبعد الغرب. إن انتصار اللغة الإنجليزية على الفرنسيين في أمريكا الشمالية في 1763 أضعف قوة الكونفدرالية من خلال تقويض الموقف الاقتصادي والسياسي الاستراتيجي للقبائل وتعزيز التوسع السريع للمستوطنة البيضاء.


عندما اندلعت الثورة الأمريكية في عام 1775، لم تتمكن العصبة ككل أو حتى القبائل بشكل فردي من الاتفاق على مسار عمل مشترك. أجبر معظم الإيروكوا المتحالفين مع البريطانيين ونتيجة للثورة وبعدها من وطنهم. في الفترة التي أعقبت الثورة الأمريكية استقر أفراد قبائل إيروقوا على التحفظات في ولاية نيويورك الغربية، جنوب كيبيك، وجنوب أونتاريو، حيث لا يزال العديد من أحفادهم اليوم.


المستوطنات.


وقد بنيت القرى على تراسات مرتفعة على مقربة من تيارات أو البحيرات وتم تأمينها من قبل الحواجز سجل. وتراوح عدد سكان القرى بين ثلاثمائة وستمائة شخص. وفي العادة، تضمنت قرية مغلقة العديد من أساطير الفناء وعدة أفدنة من الحقول لزراعة المحاصيل؛ المحيطة القرية كانت عدة مئات فدان أكثر من الأراضي الزراعية. وقد شيدت منحدرات من مواقع سجل وأعمدة ومغطاة بتغليف النباح الدردار؛ فقد بلغ متوسطها خمسة وعشرين قدما في العرض وثمانين قدما في الطول، على الرغم من أن بعضها تجاوز مائتي قدم في الطول. وكانت القرى شبه دائمة ومستخدمة على مدار السنة. وعندما تراجعت خصوبة التربة في الحقول وأصبح الحطب في المناطق المجاورة نادرا، انتقلت القرية إلى موقع جديد. وكانت هذه عملية تدريجية، حيث تم بناء القرية الجديدة حيث تم التخلي تدريجيا عن القرية القديمة. تقع مستوطنات القبائل الخمس على طول محور شرق غرب ويرتبط بها نظام من المسارات.


الكفاف والأنشطة التجارية. تقليديا، كان إيروقويز المزارعين والصيادين الذين مارسوا شكل القطع والحرق من البستنة. وبالإضافة إلى ذلك، قاموا بالصيد وجمع التوت والنباتات والجذور. قبل وصول الأوروبيين كانت الأسلحة الأولية الأقواس والسهام، محاور الحجر والسكاكين، و بلوغونز. ومع ذلك، بحلول أواخر القرن السابع عشر السلع التجارية الأوروبية قد حلت تماما تقريبا الأسلحة التقليدية والأدوات. وكانت المحاصيل الرئيسية هي الذرة والفاصوليا والاسكواش التي كانت، بالإضافة إلى ذلك، بارزة في الأنشطة الاحتفالية. وفي السنوات الجيدة تم تجفيف المحاصيل الفائضة وتخزينها لاستخدامها في المستقبل. بعد الحصاد من المحاصيل في أواخر الصيف، شملت الجولة الموسمية الصيد التي استمرت حتى الانقلاب الشتوي، في وقت مبكر الربيع الصيد وصيد حمام الركاب، ثم الربيع والصيف المقاصة وزراعة الحقول. وقد تم التخلي عن الزراعة إلى حد كبير من قبل إيروكويز، على الرغم من أن الدورة السنوية من المهرجانات والاحتفالات المرتبطة بالزراعة والحصاد، والأنشطة الاقتصادية التقليدية الأخرى لا تزال قائمة. في 1980s معظم إيروقويز الذين يعملون يعملون من التحفظات لأن الفرص الاقتصادية محدودة جدا عليها. بعض الرجال، على سبيل المثال، يعملون في البناء الصلب عالية، التي كانت مصدرا هاما من فرص العمل ل إيروقويز منذ أواخر القرن التاسع عشر.


الفنون الصناعية. عرف إيروقويز كيفية ثني وتشكيل الخشب عندما الأخضر أو ​​بعد تبخير. وقد تم تصنيع إطارات المنزل، وإطارات الحزم، وأحذية الثلج، والزلاجات، وحافات السلة، والعصي لاكروس، وغيرها من المنتجات الخشبية باستخدام هذه التقنيات. وكان الحبل مصنوع من النباح الداخلي من الحشائش، خشب الزيزفون، والدردار الزلقة، وأشرطة الأعباء وعلاقات الأسرى مصنوعة من ألياف مضفر من نبات القراص، الحنطة السوداء، والقنب. أنابيب من الطين أطلقت كانت من بين أنواع كثيرة من البنود المصنعة من قبل إيروقويز. وهي معروفة لصنع الرماد والسلال القيقب جبيرة، على الرغم من أن هذه الحرفة قد تكون من أصل أوروبي.


التجارة. قبل فترة طويلة من الاتصال الأوروبي إيروقويز، كما ذكر أعلاه، كانت تشارك في شبكة تجارية معقدة مع مجموعات محلية أخرى. وكانت الأنابيب الطينية عنصرا تجاريا هاما وصل إلى مجموعات محلية أخرى على امتداد الساحل الشرقي لأمريكا الشمالية. وقد فسر البعض السلوك العدواني الذي عرضه إيروقويز تجاه جيرانهم خلال فترة تجارة الفراء نتيجة لهدفهم المتمثل في حماية وتوسيع دورهم الوسيط. وقد أشار آخرون إلى أن السلوك يتعلق بندرة الفراء في أراضيهم وما ينتج عنها من صعوبة في الحصول على السلع التجارية الأوروبية. وفقا لهذه النظرية، فإن إيروكويز حارب في المقام الأول للحصول على السلع التجارية من جيرانهم الذين كانوا على اتصال أوثق مع الأوروبيين. بعد مركز أنشطة تجارة الفراء انتقلت أبعد الغرب، واصلت إيروقويز للعب دورا هاما كما فوياجيورس والصائدين.


تقسيم العمل. تقليديا، يصطاد الرجال ويصطادون، وبناء المنازل، وإزالة حقول للزراعة، وكانت مسؤولة عن التجارة والحرب. وبالإضافة إلى ذلك، كان للرجل أدوار أكثر وضوحا في السياسات القبلية والكونفدرالية. فالزراعة هي من مسؤولية المرأة التي تشمل أعمالها أيضا جمع الأغذية البرية وتربية الأطفال وإعداد الطعام وصنع الملابس والسلال وغيرها من الأواني.


حيازة الأراضي. كانت ماتريليناجيس وحدة عقد الملكية في المجتمع الإيروكوياني التقليدي.


مجموعات كين والنسب. تم تنظيم ماتريليناجيس في خمسة عشر ماتريسيبس. بين كايوغا، أونونداغا، سينيكا، و توسكارورا، و ماتريسيبس تم تنظيمها إلى مزيد من الانشقاقات. من بين موهوك و أونيدا، لم يتم الاعتراف بأي قسم من الشدة. وكان النسب الأم. وفي العصر الحديث، أدى الضغط الذي تمارسه السلطات الكندية على الميراث الأبوي إلى تقويض النظام التقليدي.


مصطلحات القرابة. اتبعت مصطلحات القرابة التقليدية نمط إيروقويان. في واحد، وأول الأجيال الصاعدة والناشئة الأقارب المتوازية كانت تصنف مع أقارب واحد من أقاربهم وأشير إلى أقارب الصليب على حدة.


الزواج والأسرة.


زواج. وكانت الزيجات في وقت واحد مسألة اختيار شخصي، ولكن في الفترة التاريخية لعبت الأمهات، وخاصة الأم، دورا متزايد الأهمية في ترتيب الزيجات. كانت الإقامة ما بعد الزواج ماتريلوكال. كان يمارس تعدد الزوجات، ولكن بحلول أواخر القرن الثامن عشر قد اختفى تماما. كان الطلاق ممكنا، وعندما وقعت الأم احتفظت بالسيطرة الكاملة على أطفالها.


الوحدة المحلية. وتتألف الوحدة الاقتصادية الأساسية من مجموعات أسرية ممتدة من النساء، وأزواجهن، وأطفالهن. واحتلت كل مجموعة من الأسر الممتدة منزلا لونغوس احتلت فيه أسر نووية فردية أقسام محددة، وشاركت في مواقد مشتركة. وكان كل لونغوس تحت سيطرة واتجاه النساء الأكبر سنا في مجموعة الأسرة الممتدة.


ميراث. تقليديا، ورث الممتلكات ماتريليني. في الثمانينيات من القرن الماضي استمر الميراث الأمومي في ممارسة الإيروكوا على التحفظات في الولايات المتحدة، ولكن ليس ذلك بالنسبة لأولئك في كندا، حيث فرضت الحكومة نظام الميراث الأبوي.


التنشئة الاجتماعية. نمط دورة الحياة من إيروقويز ليست مفهومة جيدا. وكان هناك خط فاصل واضح بين أنشطة الرجل والمرأة والمثل العليا لسلوك الذكور والإناث، وأبلغ الأدوار الأطفال عن طريق الشيوخ من خلال التقاليد الشفوية. وباستثناء أولئك الذين حققوا مناصب سياسية، لم تكن هناك طقوس رسمية للمرور تشير إلى الانتقال إلى مرحلة البلوغ بالنسبة للبنين أو البنات.


المنظمة الاجتماعية والسياسية.


منظمة اجتماعية. وتعاون أعضاء المراتيبس في الأنشطة الاقتصادية، وكانوا ملزمين بالانتقام من وفاة أو إصابة أي عضو آخر. كان مويتيز وظائف الاحتفالية المتبادلة والتكميلية وتنافس بعضها البعض في المباريات. ماتريسيبس عبر الحدود القبلية بحيث تم العثور على أعضاء في كل قبيلة وقرية وغالبا في كل لونغوس.


منظمة سياسية. تعمل الكونفدرالية إيروقويز تحت مجلس من خمسين ساشمز تمثل القبائل الأصلية الخمسة. عندما انضم توسكارورا إلى العصبة في 1722، لم يتم إنشاء مواقف جديدة ساشم لذلك. وكان المجلس هيئة تشريعية وتنفيذية وقضائية لم تتناول سوى الشؤون الخارجية للكونفدرالية، مثل السلام والحرب، والمسائل المشتركة بين القبائل المكونة الخمسة. ولم يكن للمجلس صوت في الشؤون الداخلية للقبائل المنفصلة. وكان التمثيل القبلي في المجلس موزعا بشكل غير متساو بين القبائل الخمس، على الرغم من أن إساءة استخدام السلطة كانت محدودة بمتطلبات الإجماع في جميع قرارات المجلس. أما مستوى مجلس الجامعة فكان مجلسا عشريا منفصلا معنيا بالشؤون الداخلية لكل قبيلة، وعلاقات كل قبيلة بمجموعات خارجية. وكان المجلس القبلي يتألف من الساشيم الذين يمثلون القبيلة في مجلس العصبة. كانت مواقف ساشيم وراثية داخل كل قبيلة وتنتمي إلى ماتريسيبس معينة. وقد رشحت نساء الماتريسيب كل ساشم جديد، كان دائما ذكرا، وكان له القدرة على استدعاء أو "دهورن" رئيس فشل في تمثيل مصالح شعبه. من الناحية النظرية، كان كل سشيم مساويا للآخرين في السلطة، ولكن في الممارسة العملية الذين لديهم أفضل المهارات الشفوية كان لها تأثير أكبر. بعد أن كانت الكونفدرالية تعمل لفترة من الزمن، تم إنشاء مكتب جديد غير صحي من رئيس شجرة الصنوبر لتوفير القيادة المحلية والعمل كمستشار لمجلس ساشيمز، على الرغم من أنها في وقت لاحق أنها جلست فعلا في مجلس الجامعة ومكافأة ساكسيم في قوة. عقد رؤساء شجرة الصنوبر موقفهم من أجل الحياة، وتم اختيارهم من قبل النساء من ماتريسيب على أساس مهارة في الحرب. إن مشاركة إيروقويز في تجارة الفراء والحرب مع الفرنسيين زادت من أهمية وتضامن مجلس العصبة وبالتالي عززت الكونفدرالية. واستمرت قوتها في النمو حتى زمن الثورة الأمريكية عندما كانت تحالفات إيروكوا مقسمة بين المستعمرين البريطانيين والأمريكيين.


الرقابة الاجتماعية. أما المختصون الدينيون الذين يعملون بدوام جزئي والذين يعرفون باسم حراس الإيمان، فقد خدموا جزئيا لضغط السلوك المعادي للمجتمع. وقد تم معاقبة السجناء غير المهينين من خلال إجراءات المجلس مع الموت، في حين أن من اعترف قد يسمح للإصلاح.


نزاع. وكانت السحر أخطر أنواع السلوك المعادي للمجتمع. يعتقد إيروقويز أن السحرة، بالتنسيق مع الروح الشر، يمكن أن يسبب المرض، والحوادث، والموت، أو سوء الحظ الأخرى. لأن السحرة كان يعتقد أن تكون قادرة على تحويل أنفسهم إلى أشياء أخرى، كان من الصعب التقاط ومعاقبة.


الدين والثقافة المعبرة.


المعتقدات الدينية. عالم خارق من إيروكويز شملت العديد من الآلهة، وأهمها الروح العظمى، الذي كان مسؤولا عن خلق البشر، والنباتات والحيوانات، وقوى جيدة في الطبيعة. و إيروقويز يعتقد أن الروح العظمى توجه بشكل غير مباشر حياة الناس العاديين. وكانت الآلهة الهامة الأخرى ثونديرر والأخوات الثلاث، وأرواح الذرة والفول والاسكواش. معارضة الروح العظيمة والقوى الأخرى الخير كانت روح الشر وغيرها من الأرواح الأقل مسؤولية عن المرض وغيرها من سوء الحظ. في رأي إيروقويز البشر العاديين لا يمكن التواصل مباشرة مع الروح العظمى، ولكن يمكن أن تفعل ذلك بشكل غير مباشر عن طريق حرق التبغ، التي حملت صلواتهم إلى الأرواح أقل من الخير. يعتبر إيروقويز الأحلام كما علامات خارقة هامة، وجرى إيلاء اهتمام جاد لتفسير الأحلام. وكان يعتقد أن الأحلام أعربت عن رغبة الروح، ونتيجة لذلك كان تحقيق حلم ذات أهمية قصوى للفرد.


حوالي 1800 سينيكا ساشيم اسمه بحيرة وسيم تلقت سلسلة من الرؤى التي يعتقد أنها أظهرت الطريق ل إيروقويز لاستعادة سلامتهم الثقافية المفقودة ووعد مساعدات خارقة لجميع أولئك الذين تابعوه. وأكد الدين وسيم بحيرة العديد من العناصر التقليدية للثقافة إيروقويان، ولكن أيضا دمج المعتقدات كويكر وجوانب الثقافة البيضاء. في الستينات، قبل نصف الناس على الأقل الإيروكويان وسيم بحيرة الدين.


الممارسين الدينيين. كان المتفرغون الدينيون متفرغون. ومع ذلك، كان هناك متفرغون من الذكور والإناث المتخصصين المعروفين بحراس الإيمان الذين كانت مسؤولياتهم الرئيسية لترتيب وإجراء الاحتفالات الدينية الرئيسية. تم تعيين حراس الإيمان من قبل شيوخ ماتريسيب وتم منحهم مكانة كبيرة.


الاحتفالات. كانت الاحتفالات الدينية الشؤون القبلية في المقام الأول مع الزراعة، وعلاج المرض، والشكر. في تسلسل وقوعها، كانت الاحتفالات الرئيسية الستة القيقب، زراعة، الفراولة، الذرة الخضراء، الحصاد، ومنتصف الشتاء أو السنة الجديدة المهرجانات. وشملت الخمسة الأولى في هذا التسلسل اعترافات عامة تلتها مراسم جماعية شملت خطابات من حفظة الإيمان وعروض التبغ والصلاة. The New Year's festival was usually held in early February and was marked by dream interpretations and the sacrifice of a white dog offered to purge the people of evil.


الفنون. One of the most interesting Iroquoian art forms is the False Face Mask. Used in the curing ceremonies of the False Face Societies, the masks are made of maple, white pine, basswood, and poplar. False Face Masks are first carved in a living tree, then cut free and painted and decorated. The masks represent spirits who reveal themselves to the mask maker in a prayer and tobacco-burning ritual performed Before the mask is carved.


دواء. Illness and disease were attributed to supernatural causes. Curing ceremonies consisted of group shamanistic practices directed toward propitiating the responsible Supernatural agents. One of the curing groups was the False Face Society. These societies were found in each village and, except for a female keeper of the false faces who protected the ritual paraphernalia, consisted only of male members who had dreamed of participation in False Face ceremonies.


Death and Afterlife. When a sachem died and his successor was nominated and confirmed, the other tribes of the League were informed and the League council met to perform a condolence ceremony in which the deceased sachem was mourned and the new sachem was installed. The sachem's condolence ceremony was still held on Iroquois reservations in the 1970s. Condolence ceremonies were also practiced for common people. In early historic times the dead were buried in a sitting position facing east. After the burial, a captured bird was released in the belief that it carried away the spirit of the deceased. In earlier times the dead were left exposed on a wooden scaffolding, and after a time their bones were deposited in a special house of the deceased. The Iroquois believed, as some continue to believe today, that after death the soul embarked on a journey and series of ordeals that ended in the land of the dead in the sky world. Mourning for the dead lasted a year, at the end of which time the soul's journey was believed to be complete and a feast was held to signify the soul's arrival in the land of the dead.


فهرس.


Fenton, William N. (1971). "The Iroquois in History." In North American Indians in Historical Perspective, edited by Eleanor B. Leacock and Nancy O. Lurie, 129-168. New York: Random House.


Fenton, William N. (1978). "Northern Iroquoian Culture Patterns." In Handbook of North American Indians. المجلد. 15, Northeast, edited by Bruce G. Trigger, 296-321. Washington, D. C.: Smithsonian Institution.


Morgan, Lewis H. (1901). League of the Ho-de-no-sau-nee or Iroquois. Edited by Herbert M. Lloyd. 2 vols. New York: Dodd, Mead. Originally published, 1851.


Oswalt, Wendell H. (1966). "The Iroquois." In This Und Was Theirs: A Study of North American Indians, edited by Wendell H. Oswalt, 397-461. New York: John Wiley.


Tooker, Elisabeth (1978). The League of the Iroquois: Its History, Politics, and Ritual. In Handbook of North American Indians. المجلد. 15, Northeast, edited by Bruce G. Trigger, 418-441. Washington, D. C.: Smithsonian Institution.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.


COPYRIGHT 2003 The Gale Group Inc.


IROQUOIS. The Iroquois of the seventeenth century were a confederation of five closely related but separate nations: the Mohawks, Oneidas, Onondagas, Cayugas, and Senecas. Around the year 1500, these were independent nations speaking related languages that were arrayed in the order given from east to west across what became upstate New York. They were related to other Iroquoian-speaking nations and confederacies of the interior Northeast, namely the Neutrals, Petuns, Hurons, Wenros, Eries, and Susquehannocks. Even closer linguistic relatives, the Tuscaroras and Meherrins, lived in interior North Carolina. Iroquoians began expanding northward into what are now New York and Ontario beginning around a. d. 600. They were horticulturalists attracted by improved climatic conditions and fertile glacial soils, and they absorbed or displaced the thinner hunter-gatherer populations they encountered. The expansion also cut off the Eastern Algonquian-speaking peoples of the Northeast from the Central Algonquians of the Great Lakes basin.


Iroquois Communities.


The ancestral Iroquois depended upon maize, beans, and squash as staples. Wild plant and animal foods supplemented this diet and deer hides provided most of their clothing prior to the introduction of trade cloth. Communities appear to have been organized along matrilineal lines from an early date. Communal households were led by senior women whose sisters and daughters comprised its social framework. Men moved to their wives' houses when they married. This household form eventually led to the emergence of the classic Iroquois longhouse, a segmented structure that accommodated pairs of nuclear families that shared common hearths in individual compartments. A single long aisle connected compartments,


which were added to the ends of the longhouses as new marriages required.


Iroquois longhouse villages of the seventeenth century were compact and densely populated communities that could hold up to two thousand people before becoming politically unstable. They were lived in year round, but were designed to last only a decade or two. Without large domesticated animals and the fertilizer they might have provided, fields became unproductive after a few years. In addition, local firewood supplies became exhausted and longhouses were strained by changes in family age and composition. These pressures led to relocations, often to places just a few miles away. If displaced by warfare, Iroquois villagers moved much greater distances, a practice that accounts for their colonization of new regions and the clustering of village sites around those destinations as the result of subsequent shorter moves.


Warfare and the League of Iroquois.


Both archaeology and oral tradition point to a period of internecine warfare in the fifteenth and sixteenth centuries.


By the latter part of the sixteenth century, the League of the Iroquois (Hodenosaunee) developed as a mutual nonaggression pact between the five Iroquois nations. This did not stop regional warfare, but it allowed the Iroquois nations to redirect their aggression toward other nations and emerging confederacies in the region. The Iroquois numbered around 22,000 by this time. By the middle of the seventeenth century, they had destroyed or dispersed the Huron, Neutral, and Erie confederacies as well as the independent Petun and Wenro nations. The Susquehannocks held out only a few years longer.


The Iroquois League, and the political confederacy that it eventually became, was founded on existing clan structure and funerary ritual. Leading clan segments from each of the five constituent nations provided league chiefs (sachems) who met frequently to maintain internal peace and discuss external affairs. Much of the earlier violence had been predicated on the shared assumption that most deaths were deliberately caused by enemies. Even what might otherwise have been considered natural deaths were usually attributed to witchcraft, which prompted cycles of revenge violence. Thus, a principal activity of the league chiefs was mutual condolence designed to stop cycles of revenge-motivated warfare. The vehicle for this was elaborate funerary ritual and the prompt raising up of new leaders to replace deceased ones. Replacements assumed the names of the deceased, providing both continuity and comfort to the bereaved.


Relations with Europeans.


Smallpox and other diseases devastated the Iroquois beginning about 1634. The nations survived by taking in large numbers of refugees. Some of these were displaced from New England and other parts of the eastern seaboard that were experiencing European colonization. Many others were the remnants of nations that the Iroquois had defeated in war. The immigrants replaced lost relatives, often taking on their identities.


The Iroquois became the principal native power brokers in the colonial Northeast, treating first, in 1615, with the Dutch on the Hudson River and the French on the St. Lawrence River. After the English seized New Netherland in 1664 they forged a "covenant chain" with the Iroquois, principally through the Mohawks, who lived closest to Albany. French Jesuit missionaries established missions in several Iroquois villages. When the Jesuits retreated back to New France in the face of English expansion they took many Mohawks, Onondagas, and some other Iroquois with them.


The Iroquois also made peace with the French at the beginning of the eighteenth century, and successfully played the two colonial powers off each other until the English expelled the French from North America in 1763, after the French and Indian War. The Iroquois survived the war politically intact despite the fact that while many were allied with the English, Catholic Mohawks and other pro-French Iroquois fought with the other side. By that time, the Iroquois had absorbed many native refugees, both individually and as whole nations. The Tuscaroras moved north in the early part of the eighteenth century to become a sixth member of the confederacy. A large fraction of the Delawares were absorbed as a dependent nation in the mid-eighteenth century. The Tutelo refugees took shelter in New York under Iroquois protection at about the same time, with other refugee communities doing the same soon after. By this time, the traditional longhouses had been replaced by dispersed communities of individual cabins.


The American Revolution shattered the Iroquois confederacy. Most Oneidas sided with the colonists while most other Iroquois aligned with the British. The Mohawks soon fled to Canada and large fractions of western Iroquois communities were eventually also displaced by the fighting. The League of the Iroquois was dissolved.


After the League's Dissolution.


Many Iroquois took up residence on Canadian reserves awarded to them after the war by a grateful English government. Others remained on new reservations in central and western New York, under the protection of the Canandaigua Treaty of 1794 and other agreements. While the Tuscaroras and four of the five original Iroquois nations achieved reservation status, the Mohawks did not return. Their only presence in New York was on the small St. Regis (Akwesasne) reservation-reserve, which straddles the New York, Ontario, and Quebec boundaries.


The League of the Iroquois was recreated both at Onondaga in New York and on the Six Nations Reserve in Ontario, but neither revival could hope to wield much power in the face of the U. S. and Canadian governments. Poverty and alcoholism on the reservations prompted a native religious revival in 1799. The prophet of the updated revival of Iroquois traditional belief was Handsome Lake, a Seneca. The Handsome Lake religion eventually spread to most other Iroquois communities and continues to provide both a rallying point and a source of controversy in many of them.


Iroquois reservation lands were reduced through the course of relocations and land deals in the nineteenth century. The legality of some these cessions were still being argued in courts in the early twenty-first century. A few gains were also realized by the Iroquois, and by the end of the twentieth century, there were even two new Mohawk communities in eastern New York. The Senecas remained on three reservations in western New York, while the Tuscaroras, Onondagas, and Oneidas had one each. The Cayugas had a small presence and claims on a larger one. The Oneidas, who had close relatives on a reservation in Wisconsin and a reserve in Ontario, pursued a land claim and had business success in casino operations. Many other Iroquois lived on reserves in Canada.


BIBLIOGRAPHY.


Fenton, William N. The Great Law and the Longhouse: A Political History of the Iroquois Confederacy. Norman: University of Oklahoma Press, 1998. For the serious reader, a masterpiece by the dean of Iroquoian scholars.


Morgan, Lewis Henry. League of the Iroquois. New York: Corinth Books, 1962. Originally published in 1851 as League of the Ho-dé-no-sau-nee or Iroquois.


Snow, Dean R. The Iroquois. Cambridge, U. K.: Blackwell, 1994. The best place to start for the general reader.


Sturtevant, William C., gen. ed. The Handbook of North American Indians. المجلد. 15, Northeast. Edited by Bruce G. Trigger. Washington, D. C.: Smithsonian Institution, 1978. This volume is the best single source for the Algonquian and Iroquoian speaking tribes of the Northeast.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.


COPYRIGHT 2008 Thomson Gale.


The Iroquois were a Native North American confederacy of five nations whose aboriginal territory included much of upstate New York. The Iroquois thought of this territory as a longhouse, a rectangular multifamily dwelling with a door at each end and a series of hearths in the aisle that ran the length of the dwelling. Each of the five Iroquois nations occupied one of the five fireplaces in this metaphorical longhouse. From east to west these were the Mohawk, the Oneida, the Onondaga, the Cayuga, and the Seneca. As the western-most nation in the Iroquois longhouse, the Senecas were considered the “ Doorkeepers of the Confederacy ” and the Mohawks are often styled the “ Keepers of the Eastern Door. ” Iroquois refer to themselves as Haudenosaunee (with variant spellings) meaning, roughly, “ people of the longhouse, ” a designation many contemporary Haudenosaunee prefer. Iroquois was the name utilized by the French; the English usually referred to the confederacy as the Five (later, Six) Nations.


At the time of contact with Europeans the Iroquois lived in large villages consisting of elm-bark longhouses, each housing a number of families. Surrounding the village were fields in which the women planted the “ three sisters ” & # x2017؛ corn, beans, and squash. These crops were the staples of Iroquois diet.


Each of the Iroquois nations was divided into exogamous matrilineal clans. The Wolf, Bear, and Turtle clans were found in all five nations; five or six additional clans were found among the Onondagas, Cayugas, and Senecas. The clans were further divided into matrilineages, each headed by a senior female, the lineage matron. Some of these lineage matrons enjoyed considerable political power. The Iroquois Confederacy Council consisted of fifty positions, each hereditary within a matrilineage. The lineage matron appointed a male member of her matrilineage to that position and had the right to depose him if he proved negligent or incompetent in that role.


Dean Snow estimated the Iroquois population as almost 22,000 in 1630, prior to their first experience of smallpox (Snow 1994, p. 110). Diseases introduced to North America from Europe took a terrible toll in Iroquoia, but these population losses were to some degree offset by the Iroquois practice of adopting war captives and incorporating refugee populations. One refugee group, the Tuscarora, arrived in the 1720s, and after their arrival the confederacy was often known to the English as the Six Nations.


Initially the Iroquois established a strong trading relationship with the Dutch colony of New Netherland. The Iroquois quickly adopted elements of European culture such as brass kettles and steel axes and knives. These economic and political ties continued after the English replaced the Dutch as governors of the colony, having renamed it New York.


Occupying a highly strategic position between the English colonies on the Atlantic Coast and the French in Canada, the Iroquois usually maintained neutrality between the two colonial powers. On occasion Mohawks took the field as allies to the British whereas the Senecas, close to the French trading post at Niagara, sometimes fought beside the French. There were several Mohawk colonies on the St. Lawrence River established by converts to Catholicism who were persuaded by their Jesuit priests to migrate to a locale remote from English influences. These people, from the founding of their communities in the 1670s, consistently fought as allies to the French.


By the outbreak of the American Revolution the Iroquois had largely abandoned the multifamily bark longhouses and were living in smaller houses, often log cabins. The Mohawks had converted to the Church of England. The Oneida were heavily influenced by the New England missionary Samuel Kirkland (1741 ‘ 1808). Those nations farther to the west were not yet Christian, but their towns closely resembled those of the non-Indian inhabitants of the frontier.


The American Revolution divided the Iroquois Confederacy. The Oneidas and Tuscaroras aided the supporters of the Continental Congress; Mohawks, Cayugas, and Senecas (and later the Onondagas) fought as allies to the British. The treaty that ended that conflict in 1783 made no provisions for the Indian allies of the Crown, and Britain surrendered all interests in the Iroquois homeland south of Lake Ontario. Many Iroquois moved north of the new American border to lands secured for them by Quebec governor Frederick Haldimand. These lands included the Tyendinaga Mohawk Reserve (or Territory) on the Bay of Quint é and the Six Nations Reserve on the Grand River, both in what is now Ontario. The latter was settled predominantly by Mohawks, Cayugas, and Onondagas. Most of the Senecas remained in New York State, and a series of treaties (Fort Stanwix [1784], Canandaigua [1794], and Big Tree [1797]) established several reservations, of which Allegany, Cattaraugus, Oil Spring, and Tonawanda remain in Seneca hands. The Onondaga Nation retains territory near Syracuse, New York, but Cayuga and Oneida lands in New York were purchased through treaties of questionable legality with the State of New York. The larger portion of the Oneidas migrated to lands secured in Wisconsin and Ontario early in the nineteenth century.


In 1799 a Seneca, Handsome Lake (1735 ‘ 1815), experienced a vision that led him to preach a message of both nativism and reform that established the contemporary practice of traditional Iroquois (or Longhouse) religion. Anthony F. C. Wallace ’ s ethnohistorical analysis of these events formed the basis of anthropological understanding of revitalization movements (Wallace 1970).


In the 1840s Lewis H. Morgan pursued personal contacts, particularly through a bilingual Seneca youth, Ely S. Parker, among the Tonawanda Senecas to compile what has been touted as the first ethnographic monograph describing a Native North American culture (Morgan 1851).


Any estimate of current Iroquois population is subject to error, but a compilation of numbers of those formally enrolled in various Iroquois communities between 1990 and 2000 states that 16,829 are enrolled in New York Iroquois communities, 42,857 belong to communities in Ontario, 10,831 are enrolled in Quebec Iroquois bands, 11,000 belong to the Wisconsin Oneida community, and 2,460 belong to a Seneca-Cayuga group that resides in Oklahoma (Lex and Abler 2004, p. 744).


Some Iroquois communities have pursued land claims for nearly two centuries (see Vecsey and Starna 1988), seeking the return or compensation for lands felt to be fraudulently taken. These claims have led to violent clashes with authorities, as at Ganienkeh in northern New York in the 1970s and at Kanesatake outside Montreal in 1990. Legalized gambling and other economic activities have also deeply divided many communities, creating internal conflicts that have led in some cases to violence, arson, and even deaths.


SEE ALSO Native Americans.


BIBLIOGRAPHY.


Fenton, William N. 1998. The Great Law and the Longhouse: A Political History of the Iroquois Confederacy . Norman: University of Oklahoma Press.


Lex, Barbara, and Thomas S. Abler. 2004. Iroquois. In Encyclopedia of Medical Anthropology: Health and Illness in the World ’ s Cultures , eds. Carol R. Ember and Melvin Ember, 743 ‘ 754. New York: Kluwer Academic/Plenum.


Morgan, Lewis H. 1851. League of the Ho-d é - no-sau-nee or Iroquois . Rochester, NY: Sage.


Parker, Arthur C. 1968. Parker on the Iroquois , ed. William N. Fenton. Syracuse, NY: Syracuse University Press.


Shimony, Annemarie Anrod. 1994. Conservatism among the Iroquois at the Six Nations Reserve . Syracuse, NY: Syracuse University Press.


Snow, Dean. 1994. The Iroquois . Oxford, U. K.: Blackwell.


Vecsey, Christopher, and William A. Starna, eds. 1988. Iroquois Land Claims . Syracuse, NY: Syracuse University Press.


Wallace, Anthony F. C. 1970. Death and Rebirth of the Seneca . New York: Knopf.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.


COPYRIGHT 1997 Gale Research Inc.


Early History. The League of the Iroquois was a confederacy of native peoples living in present-day western New York. Originally made up of five nations, the Senecas, Cayugas, Onandagas, Oneidas, and Mohawks, the Iroquois were united in the 1400s by Hiawatha. Along with his mentor, Deganawidah, Hiawatha helped the Iroquois to negotiate a peace that ended many generations of war among them. According to Iroquois tradition Hiawatha was deeply depressed and grief stricken by the deaths of all his daughters in quick succession. Wandering in the forest, eventually he met Deganawidah, the Peacemaker, who showed him new religious rituals that eased his mind and restored his sanity. Hiawatha believed that this new religion could unite the Iroquois and asked Deganawidah to share it. But Deganawidah was unable to speak in public, so the task of spreading the word fell to Hiawatha, who used Deganawidah ’ s rituals to heal the old wounds among the Five Nations of the Iroquois and unite them in a Great League of Peace and Power. (They added a sixth nation in 1711, when the Tuscaroras of North Carolina migrated north and sought their protection.)


Covenant Chain. In the early years of the seventeenth century the French positioned themselves in Canada; the Dutch dropped anchor in New York harbor; and the British established settlements in New England. The Iroquois, therefore, held the strategically important central territory around which the European powers were arrayed. All sides needed them as trading partners and were willing to make concessions in exchange for their business. By maintaining unity and following a policy of playing one power off against the other two, the Iroquois.


maximized their power and preserved their territorial integrity for many years, despite the inevitability of decline. In 1677 the Iroquois assumed a durable position of regional leadership with the establishment of a Covenant Chain with the British. (Earlier in the seventeenth century they had formed a Covenant Chain with the Dutch.) Through this series of treaties the British declared the Iroquois to be the leaders of all native peoples in most of present-day New York and Pennsylvania. This recognition empowered the Iroquois and made life simpler for Anglo-American colonists. While each tribe retained its own sovereignty for most purposes, they were willing to become clients of the Iroquois and Britain in order to obtain arms and trade goods at low prices. Further, by placing the Iroquois in the role of “ first among equals, ” the Covenant Chain created a mechanism for resolving native differences peacefully. The Covenant Chain operated in practice through meetings between the colonial governor of New York and the Iroquois sachems, or leaders, who would often speak for other Indians in attendance. The Chain promoted the social and political authority of native peoples, but it also acknowledged the limits of native power in the context of superior European technology. In the eighteenth century the Chain empowered the Iroquois to avoid war by agreeing to give away the lands of the Delawares and Shawnees over the objections of those tribes. Despite the Chain, however, the Iroquois consistently tried to show the British that their loyalty could not be taken for granted. Although they sided with the British against the Dutch and later the French during wartime, the Iroquois always attempted to preserve at least a posture of independence during peacetime. In addition to commercial and military factors, the alliance was strong because of warm personal relationships. Sir William Johnson, the British Indian superintendent for the Northern District, lived in Iroquois territory, participated in ceremonial life, and had for a consort Molly Brant, sister of Joseph Brant.


Daniel K. Richter, The Ordeal of the Longhouse: The Peoples of the Iroquois League in the Era of European Colonization (Chapel Hill: University of North Carolina Press, 1992);


Neal Salisbury, “ Native People and European Settlers, ” in The Cambridge History of the Native Peoples of the Americas , volume 1, North America , edited by Bruce C. Trigger and Wilcomb E. Washburn (Cambridge: Cambridge University Press, 1996), pp. 440 ‘ 453.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.


COPYRIGHT 2000 The Gale Group Inc.


The Iroquois, or Iroquois League, was an American Indian confederacy made up of the Cayuga, Mohawk, Oneida, Onondaga, and Seneca ‗ Iroquoianspeaking Eastern Woodlands tribes that had settled in the area of present-day New York, west of the Hudson River. The confederacy was formed sometime between the late 1300s and mid-1400s as the League of Five Nations. Member tribes agreed they would not undertake war without the agreement of the other tribes. Within the confederacy each nation had a role; the Mohawks, for example, were charged with defending the eastern end of Iroquois territory.


The Iroquois were mighty warriors. Other tribes either looked to the league for protection or viewed them as a menace. Among the Iroquois enemies were the Huron, a tribe in the Great Lakes region. As the French and British encroached on Indian lands, the bond among the Five Nations grew stronger. In 1722 a sixth tribe, the Tuscarora, joined the league, expanding its territories and its number. (Thereafter the confederacy is alternately known as the League of Six Nations.)


When fighting broke out in the colonies between the French and the British, the Iroquois sided with the British, in what would be known as the French and Indian War (1754 ‘ 1763). Some historians view the Indian-British alliance as the critical factor in the British victory in the conflict. These historians promote the idea that had it not been for Iroquois involvement, North America would have been divided between the French and British.


When the American Revolution (1775 ‘ 1783) began, the Iroquois split their loyalties: All tribes except the Oneida sided with the British. During the course of the war, Mohawk chief Thayendanegea, better known as Joseph Brant (1742 ‘ 1807), led the Iroquois in many raids including the massacre at Cherry Valley, New York, in 1778. The following summer an American army marched through upstate New York, devastating Indian lands. After the war ended, most of the Iroquois were moved to lands in Ontario.


See also: Eastern Woodlands Indians.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.


© The Oxford Pocket Dictionary of Current English 2009, originally published by Oxford University Press 2009.


Ir·o·quois / ˈirəˌkwoi / • ن. ( pl. same) 1. a member of a former confederacy of North American Indian peoples originally comprising the Cayuga, Mohawk, Oneida, Onondaga, and Seneca peoples (known as the Five Nations ), and later including also the Tuscarora (thus forming the Six Nations ). 2. any of the Iroquoian languages. • صفة. of or relating to the Iroquois or their languages.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.


© The Oxford Pocket Dictionary of Current English 2009, originally published by Oxford University Press 2009.


Ir·o·quoi·an / ˈirəˌkwoiən / • ن. a language family of eastern North America, including the languages of the Five Nations, Tuscarora, Huron, Wyandot, and Cherokee. With the exception of Cherokee, all its members are extinct or nearly so. • صفة. of or relating to the Iroquois people or the Iroquoian language family.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.


Copyright The Columbia University Press.


Iroquoian (Ĭr´əkwoi´ən) , branch of Native North American languages belonging to the Hokan-Siouan linguistic family, or stock, of North and Central America. See Native American languages.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.


© Oxford Dictionary of Rhymes 2007, originally published by Oxford University Press 2007.


Iroquoian • Brian , cyan, Gaian, Geminian, Hawaiian, ion, iron, Ixion, lion, Lyon, Mayan, Narayan, O'Brien, Orion, Paraguayan, prion, Ryan, scion, Uruguayan, Zion •andiron • gridiron , midiron •dandelion • anion • Bruneian • cation , flatiron • gowan , Palawan, rowen • anthozoan , bryozoan, Goan, hydrozoan, Minoan, protozoan, protozoon, rowan, Samoan, spermatozoon •Ohioan • Chicagoan • Virgoan •Idahoan • doyen , Illinoisan, Iroquoian • Ewan , Labuan, McEwan, McLuhan, Siouan •Saskatchewan • Papuan • Paduan •Nicaraguan • gargantuan • carbon , chlorofluorocarbon, graben, hydrocarbon, Laban, radiocarbon •ebon • Melbourne • Theban • gibbon , ribbon • Brisbane , Lisbon •Tyburn • auburn , Bourbon •Alban • Manitoban • Cuban •stubborn • Durban , exurban, suburban, turban, urban.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.


© Oxford Dictionary of Rhymes 2007, originally published by Oxford University Press 2007.


Cite this article.


Pick a style below, and copy the text for your bibliography.

No comments:

Post a Comment